Kurumsal Casuslar: Neden Büyük Şirketler Verilerimizi Bu Kadar Almak İstiyor?
Yaşımız, cinsiyetimiz gibi demografik özelliklerimizden en sevdiğimiz renge, içmeyi sevdiğimiz kahve türüne ve hatta kişisel özelliklerimize kadar. Pek çok şey veriye dönüştürülüyor . Peki bu bilgilerle en çok kim ilgileniyor? Tabii ki şirketler.
Yani internette ücretsiz olarak kullandığımız ve bize sunduğumuz hiçbir şey aslında bedava değil! Ödemeyi bilgilerimiz ile yapıyoruz. Peki neden büyük şirketler bizimle ilgili bu verileri bu kadar çok istiyor? Şimdi bu sorunun cevabını birlikte arayalım.
Öncelikle şirketlerin bizden ne tür veriler topladığına bakalım.
- Kullanıcıyı tanımlamak için cinsiyet, yaş, IP adresi, cihaz kimliği vb. kullanılır. kişisel veri.
- Kullandığımız web sitesinde yaptığımız etkileşimleri açıklamak , kullanıcı etkileşimi verileri.
- Satın alma geçmişi, tekrarlanan işlemler vb. veriler aracılığıyla tespit edilir. davranış bilgisi.
- Son olarak kullanıcının kullandığı hizmetten memnun olup olmadığı gibi durumları tanımlar. tutum bilgisi.
Peki bu verileri nasıl topluyorlar?
Bunu yapmanın birçok yolu olmasına rağmen, temel olarak Bir web sitesinde yaptığınız her eylem aslında veridir. . Örneğin; O sitede ne kadar vakit geçirdiğiniz, ne tür içeriklere tıkladığınız, ne sıklıkta tıkladığınız, arama yaparken neleri filtrelediğiniz ve daha birçok durum şirketler tarafından veri olarak saklanıyor.
Normal bir siteye kaydolduğunuzda, Buna kişisel bilgileriniz de dahildir. Yani teknoloji tabanlı bir ürün veya hizmeti kullanırken ürettiğiniz verilerin bir sınırı yoktur. Buna her şey girebilir!
Şirketler hareketlerinizi takip etmek yerine doğrudan anket sorularıylaVeri toplamak da mümkündür.
Bu durumda kullanıcılar teknolojik ayak izlerinizi takip ederekMilyonlarca kullanıcıdan veri topluyorlar.
Peki tüm bu verilerle ne yapıyorlar? Cevap kolaydır. Modern çağın altınına yani bilgiye dönüştürüyorlar!
Tek bir kişiden bile milyonlarca veri toplayan bu şirketler, ellerindeki verileri analiz ederek, onlara fayda sağlayacak bilgilerulaşmayı hedefliyorlar.
Örneğin, “Hangi müşteri profili, hangi ürünü, hangi dönemde satın aldı?”, “Bu ürünü almadan önce hangi ürünlere baktılar?”, “Sepete hangi ürünleri ekleyip çıkardılar?”, “Ne kadar ödediler?” Sepetten çıkarmadan önce ürün profiline girilsin mi?” gibi birçok soruya yanıt Bu bilgi sayesindeVerebilirler.
Cevap aranan soru sektörlere göre farklılık gösterse de bu sorulara cevap aramanın amacı her zaman aynıdır. Şirketlerin hedefi ise ellerinden gelen tüm bilgileri öğreniyorlar!
Elbette bu kadar büyük veri setlerini işlemek o kadar kolay değil. Bilgisayarlar bu iş için 7/24 çalışıyor!
Asıl soruya geliyoruz. Firmaların hakkımızda bilgi edinmesi neden bu kadar değerli?
Aslında bu sorunun kolay cevabı şudur: Kâr etmek için!Fakat biz konuyu biraz daha detaylandıracağız.
Öncelikle firmalar elde ettikleri bu bilgiler sayesinde müşterilerini ve içinde bulundukları pazarın koşullarını anlayabilirler. daha iyi tanıma fırsatıElde etmek.
Çeşitli amaçlarla elde ettikleri bilgileri analiz ederek, gelecekteki adımlar için bir temelyaratmaya çalışıyorlar.
Kullanıcı bilgilerini analiz ederek pazarlama stratejileri oluştururlar!
Bunu birçok farklı şekilde yapabilirler. Örneğin hakkımızdaki bilgiyi anlamlı bilgiye dönüştürdükten sonra hedef kitleyi daha iyi tanıyorlar ve bu bilgiye dayanarak hareket ediyorlar. pazarlama ve reklam kampanyalarıYaratabilirler.
Pazarlama araştırması olarak kullanılan bu veriler sonucunda firmalar sundukları ürün ve hizmetleri müşterilerin dikkatini çekecek şekilde geliştirirler. geliştirmek veya değiştirmekAşağıdaki gibi kararlar verebilirler:
Ayrıca başka bir örnek vermek gerekirse; Bu veriler sayesinde İçinde bulundukları koşulları daha iyi anlayarakAyrıca müşteri sadakati, kullanıcı etkileşimi ve benzeri birçok durumu iyileştirecek faaliyetler yürütmeye de karar verebilirler.
Elbette bu kullanım durumları da aklımıza gelenler arasında yer alıyor. sadece biraz…Şirketler bilgilerimizi akıllarına gelen her türlü amaç için, kendi çıkarları doğrultusunda kullanırlar.
Kullanıcı bilgilerine dayalı pazarlama kampanyalarının en iyi örnekleri: Netflix ve Spotify
Netflix ve Spotify’ın yaptığı gibi veriye dayalı stratejiler büyük farklılıklar gösterse de, Müşteri deneyimini artırmaya yönelik kişiselleştirme çalışmaları,Aslında kullanıcı bilgileri sonucunda uygulanan pazarlama stratejilerinin en güzel örneğidir.
Spotify ve Netflix, her kullanıcının kullanım bilgilerini analiz ederek önerdikleri içeriklerle kişiselleştirilmiş bir deneyim yaşamamızı sağlıyor. Bu hem kullanıcıya kolaylık sağlar hem de kendisini özel hissetmesini sağlar. Kuyu Bir taşla iki kuş!
Tabii bu işin içinde ticaret de var! Veri depolama ve analiz artık bir departman haline geldi!
Ne demiştik? Veri, teknoloji çağının altınıdır! Bu kadar talep olunca doğal olarak veri analizi ve depolamaya odaklanan şirketler ortaya çıktı.
Kar Tanesi, Teradata, Palantirve diğer birçok şirket bu segmentte önemli oyuncular haline geldi.
Temel olarak bu şirketler büyük miktarlarda veri depoluyor ve bunları analiz edip analiz ediyor. talep eden diğer kurumlara satar.
Burada hiç düşünmeden tıkladığımız bir buton var. Bu şirketler için para demektir!
Bu işin bir de manipülatif boyutu var:
Cambridge Analyticahatırlarsınız şirket, 2018 Amerika başkanlık seçimlerinde Facebook verilerini Trump lehine manipülatif bir şekilde kullandığının tespit edilmesi üzerine kapatılmıştı.
Yetkisiz verileri, seçmen davranışlarını analiz etmek ve kişiselleştirilmiş seçim kampanyalarıBunu süreci tasarlamak ve almak için kullandığı ortaya çıktı.
Yani bu olay bir nevi Algoritmik bir manipülasyon!
Özetle büyük şirketler bilginin ne kadar değerli olduğunun bilincindedir ve ellerindeki veriyi bilgiye dönüştürme konusunda kararlıdırlar. tereddüt etmiyorlar . Ayrıca bilgilerimizi işliyor ve aklınıza gelebilecek her türlü hedefe yönelik stratejiler geliştiriyoruz. çok uzun zamandırDevam edecekler gibi görünüyor…
İlginizi çekebilecek diğer içeriğimiz: